Forum Forum Chrząstawy Strona Główna Forum Chrząstawy

 
 POMOCPOMOC   FAQFAQ   SzukajSzukaj   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Informacja o planowanej linii kolejowej dużej prędkości
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Chrząstawy Strona Główna -> Okolice
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Klaudia
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 268
Skąd: Chrząstawka

PostWysłany: Sob Wrz 03, 2011 12:31    Temat postu: Informacja o planowanej linii kolejowej dużej prędkości Odpowiedz z cytatem

Dnia 24 sierpnia 2011 r. w Urzędzie Gminy w Czernicy odbyło się spotkania w sprawie planowanej linii kolejowej dużych prędkości Wrocław – Łódź-Warszawa. Inwestora reprezentowali projektanci koncepcji planowanej linii. Ze strony gminy, oprócz przedstawicieli Urzędu wzięli udział zainteresowani radni, sołtysi i mieszkańcy gminy. W zadawaniu pytań i formułowaniu propozycji dominowali mieszkańcy Wojnowic, dla których projektowana linia jest najbardziej uciążliwa ( w tym radna p. K. Moroz i dwaj przedstawiciele Komitetu z Wojnowic). Kilkugodzinne spotkanie zakończyło się podpisaniem protokołu, z którego wynika, że projektanci do 2 września br. przedstawią swoje stanowisko w sprawie zaproponowanych ze strony gminy dwóch wariantów zmiany trasy. Dnia 8 września br. w Urzędzie Marszałkowskim planowane jest spotkanie w sprawie planów przebiegu tej kolei. Ponadto, dnia 30 sierpnia 2011 r. Rada Gminy Czernica zebrana na IX sesji, również zajęła stanowisko w w/w sprawie.

Jest ono następujące:
1/ przy budowie KDP wykorzystać obecnie istniejącą infrastrukturę kolejową w Czernicy, co najmniej za przejazd kolejowy Czernica – Wojnowice,
2/ zapewnić mieszkańcom Czernicy ekrany dżwiękochłonne,
3/ na przejeździe kolejowym z Czernicy do Wojnowic wykonać bezkolizyjny przejazd samochodowy.

W przypadku uwzględnienia stanowisk: Rady Gminy i z narady w Urzędzie Gminy dnia 24.08.11 r. - Rada Gminy Czernica popiera budowę kolei dużych prędkości.

Wójt Gminy Czernica
Stefan Dębski


ze źródła czernica.pl
_________________
Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Reklama






Wysłany: Sob Wrz 03, 2011 12:31    Temat postu:

Powrót do góry
Marco
początkujący
początkujący


Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 20

PostWysłany: Sob Wrz 03, 2011 16:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pierwsze słysze o takich planach.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ROB
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 409

PostWysłany: Nie Wrz 04, 2011 10:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To znaczy, że będzie stacja w pobliżu i będe mógł sobie z wojnowic czy czernicy pojechać do warszawy ? Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Waldziu
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 169

PostWysłany: Pon Wrz 05, 2011 09:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szukałem w sieci jakichkolwiek informacji i bez skutku. Podlinkujcie na forum jak coś znajdziecie
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ROB
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 409

PostWysłany: Pon Wrz 05, 2011 10:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Słabo szukałeś Wink Tu wszystko masz http://www.infrastruktura.elamed.pl/pliki/program-budowy-linii-duzych-predkosci-w-polsce.pdf

"Przebieg trasy nowej linii Warszawa – Łódź – Wrocław/Poznań został określony w Studium
opracowanym przez CNTK i po wprowadzeniu korekt po konsultacjach, w wersji w specyfikacji
przetargowej an wykonanie pełnego studium wykonalności, w wariancie 1 jest on następujący:
- wyprowadzenie linii z węzła warszawskiego od posterunku Warszawa Gołąbki
(rozpatrywano także podwarianty z wyprowadzeniem ze stacji Pruszków oraz ze stacji
Grodzisk Mazowiecki),
- przebieg linii w korytarzu projektowanej autostrady A2 pomiędzy Warszawą a rejonem
Strykowa koło Łodzi,
- przebieg od skrzyżowania autostrad A1 i A2 pod Strykowem korytarzem autostrady A1
na południe i dalej do stacji Łódź Widzew,
- od stacji Łódź Widzew tunelem przez nowy podziemny dworzec Łódź Centralna i dalej
tunelem pod centrum miasta w kierunku zachodnim (długość tunelu do 4 km),
- przebieg trasy na południe lub południe od zalewu Jeziorsko na rzece Warta,
- rozgałęzienie linii na kierunek Wrocławia i Poznania w rejonie Kalisza,
- przebieg odcinka do Wrocławia pomiędzy Kaliszem a Ostrowem Wielkopolskim
z budową łącznic w rejonie Ociąża oraz Antonina, zapewniających połączenie poprzez
istniejące odcinki z linii z węzłem Ostrów Wielkopolski,
- obejście miasta Oleśnica od strony wschodniej z budową łącznicy zjazdowej do stacji
Oleśnica (możliwość jazdy do Wrocławia przez Wrocław Nadodrze),
- wprowadzenie linii do węzła wrocławskiego od strony południowo - wschodniej
z modernizacją istniejącego odcinka Czernica Wrocławska – Siechnice – Wrocław
Brochów – Wrocław Główny,
- wprowadzenie linii do węzła poznańskiego od strony stacji Poznań Starołęka z budową
bezkolizyjnego skrzyżowania z linią C-E20 biegnącą z Poznania Franowo w kierunku
Poznania Górczyna oraz z budową mostu z nową parą torów na rzece Warta
Nowa linia utworzy bardzo rozległy system szybkich połączeń kolejowych pomiędzy wschodnią
i zachodnią Polską (rys. 10). Obok budowy nowej linii równolegle będą modernizowane inne
linie od Wrocławia w kierunku zachodnim i południowym, od Poznania w kierunku zachodnim
i północnym, od Warszawy w kierunku wschodnim. Umożliwi to utworzenie atrakcyjnych relacji
pociągów na wzór systemu TGV we Francji i ICE w Niemczech. Taki system obejmie w sposób
bezpośredni około 10 mln mieszkańców Polski.

Szacunek ilości potrzebnego taboru jest zawarty w Studium Wykonalności Budowy Linii Dużych
Prędkości Wrocław/Poznań – Łódź – Warszawa wykonanym przez CNTK.
Założono w nim następujące relacje przewozowe, w których analizowano zapotrzebowanie na
tabor:
- (Białystok -) Warszawa – Łódź – Wrocław (-Legnica) (-Praga) (-Drezno) – 12 par
pociągów,
- Kraków - Łódź – Poznań – Szczecin – 8 par pociągów,
- Warszawa – Poznań – Berlin – 7 par pociągów,
- (Lublin -) Warszawa – Poznań (-Szczecin) (-Zielona Góra) – 14 par pociągów,
- Warszawa – Łódź – 16 par pociągów.
Wraz z rezerwą zapotrzebowanie na nowy tabor określono na poziomie 45 zespołów. W okresie
późniejszym, w trakcie analiz koncepcji wniesiono potrzebę również innych relacji
przedstawionych na rys. 11. Szacuje się, że w wyniku tego zapotrzebowanie na nowy tabor
wzrośnie do 65 zespołów. Ponadto należy uwzględnić zapotrzebowanie na tabor identyczny
z taborem dla nowej linii dla bezpośredniej obsługi zmodernizowanej linii CMK Warszawa –
Katowice/Kraków wraz ze związanymi relacjami (rys. 12). Będzie ono wynosić około 30
zespołów.
Całkowite zapotrzebowanie na tabor wyniesie, więc 95 zespołów, z możliwością zwiększenia
w miarę rozwoju systemu dużych prędkości w Polsce.
Optymalnym pojazdem będzie zespół trakcyjny o parametrach:
1) Prędkość maksymalna 300 – 350 km/h,
2) Nacisk na oś – poniżej 18 ton w stanie ładownym,
3) Pojemność pociągu około 350 miejsc ( 20 miejsc), w tym w 1. klasie – 100 miejsc,
4) Długość pociągu do 200 m, możliwość łączenia dwóch zespołów po dwa (400 m),
5) Zasilanie 25 kV AC i 3 kV DC, dla części zespołów także 15 kV AC.
Parametry odpowiadają standardowemu pociągowi TGV. Istnieje możliwość w przyszłości
wprowadzenia pociągów piętrowych. Obecnie jednak wielkości szacowanych przewozów nie
uzasadniają takiej potrzeby" te 350km/h robi wrażenie Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Klaudia
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 268
Skąd: Chrząstawka

PostWysłany: Czw Wrz 08, 2011 23:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem


_________________
Smile


Ostatnio zmieniony przez Klaudia dnia Pon Paź 03, 2011 20:13, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ROB
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 409

PostWysłany: Nie Wrz 11, 2011 13:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gdzie tam jeszcze co do czego.. Wink W którym roku wogóle mamy jeździć przez wojnowice taki pociągami?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
a.dom
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 322
Skąd: Chrząstawa Wielka

PostWysłany: Sro Wrz 21, 2011 08:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jutro, około godziny 10.00 w Wojnowicach (pod lasem)ma być TV w sprawie planów na szybką kolej. może mieszkańcy Chrząstaw będą zainteresowani wypowiedzeniem się na temat tych planów.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Waldziu
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 169

PostWysłany: Sro Wrz 21, 2011 10:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

adom wiesz któa stacja telewizyjna przyjedzie? TVPWRO czy tvn24
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Klaudia
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 268
Skąd: Chrząstawka

PostWysłany: Sro Wrz 21, 2011 14:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W Wojnowicach (gmina Czernica) pod Wrocławiem, mieszkańcy miejscowości nie chcą KDP. Linia ma przebiegać przez centrum miejscowości. Oznacza to konieczność wyburzenia domów oraz odcięcie mieszkańców od niedalekiego lasu.


Jak informuje portal Wiadomości24.pl, zarówno władze, jak i mieszkańcy gminy, wystosowali w tej sprawie pisma, m. in. do ministra infrastruktury oraz do premiera. Przygotowali także własny pomysł przebiegu trasy, który przedstawili PKP PLK. Zakłada on podróż o 50 sekund dłuższą w stosunku do założeń projektantów linii.
Jak informuje portal Wiadomości24.pl, ostateczny termin trasowania linii Y to 17 października. Jeżeli kolejarze oddadzą projekt w ostatniej chwili, mieszkańcy Wojnowic nie będą mogli już nic zdziałać. Wojnowice to niewielka miejscowość. Mieszka w niej ok. 600 osób. Większość z nich to mieszkańcy, którzy wyprowadzili się tam z Wrocławia ze względu na unikatowy charakter okolicy.
Do tej pory dyrektor projektu Kolei Dużych Prędkości z PKP PLK nie zajął żadnego stanowiska w sprawie propozycji zmiany przebiegu linii. 8 września odbyło się spotkanie kolejarzy z mieszkańcami Wrocławia. Na nim również pominięto na nim propozycje mieszkańców gminy Czernica.
Mieszkańcy mają pełne poparcie władz lokalnych, ale na razie ich starania nie przyniosły wymiernych skutków. A budowa linii w sąsiedztwie domów jednorodzinnych przysporzy kłopotów zarówno mieszkańcom, jak i gminie, która musiałaby borykać się z roszczeniami z tytułu obniżenia wartości działek i domów już istniejących.

http://www.rynek-kolejowy.pl/27360/Nie_chca_KDP_w_Wojnowicach.htm

Tvp wrocław przyjedzie nakręcić reportaż
_________________
Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Nowicky
początkujący
początkujący


Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 29

PostWysłany: Pią Wrz 23, 2011 13:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kiedy i na którym kanale poleci ten reportaż?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Monia
Gość





PostWysłany: Pią Wrz 23, 2011 14:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich. "Poleciał" wczoraj na TVP-3.
Powrót do góry
Waldziu
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 169

PostWysłany: Pią Wrz 23, 2011 16:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Znalazłem na stronie tvp fragment na ten temat z faktów
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Klaudia
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 268
Skąd: Chrząstawka

PostWysłany: Pon Paź 03, 2011 19:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pytanie do Pani Moroz co dalej z problemem w wojnowicach?
_________________
Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
wrocławianka
początkujący
początkujący


Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 19
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Paź 04, 2011 10:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chciałam się jeszcze dowiedzieć czy w związku z tym że tu na forum jest problem tej trasy kolei to czy Chrząstawy jednej i drugiej ten problem też bezpośrednio dotyczy. Dzięki
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Trociu
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 429
Skąd: Chrząstawa Wielka

PostWysłany: Wto Paź 04, 2011 12:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wrocławianka napisał:
Chciałam się jeszcze dowiedzieć czy w związku z tym że tu na forum jest problem tej trasy kolei to czy Chrząstawy jednej i drugiej ten problem też bezpośrednio dotyczy. Dzięki
Bezpośrednio to raczej nie, bo nikt na razie nie planuje nam jej przez wioskę przeprowadzić. Ale już z poruszaniem się po okolicznych leśnych traktach możemy mieć problem, bo może nie być dla nas kładki. Tutaj masz jedną z ostatnich wersji przebiegu trasy:




Do Dziupliny rowerem może być już problem dojechać, albo trzeba będzie nadłożyć drogi...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
SOŁTYS Chrząstawy Małej
*
*


Dołączył: 20 Kwi 2011
Posty: 124
Skąd: Chrząstawa Mała

PostWysłany: Pią Paź 07, 2011 21:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powiedzmy ze nie ale trzymamy rękę na pulsie .... teraz gmina J-L chcę właśnie przesunięcia kolei w kierunku Chrząstawy ale wydaje się nam to niemożliwe lecz sytuacje cały czas nadzorujemy.......
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Klaudia
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 268
Skąd: Chrząstawka

PostWysłany: Pon Paź 10, 2011 14:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pkp tak proponuje nowy wariant przebiegu trasy
http://img.iap.pl/s/455/200515/Edytor/File/nowy_wariant_zaproponowany_przez_PKP1.jpg
_________________
Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Trociu
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 429
Skąd: Chrząstawa Wielka

PostWysłany: Pon Paź 10, 2011 15:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Klaudia napisał:
Pkp tak proponuje nowy wariant przebiegu trasy
http://img.iap.pl/s/455/200515/Edytor/File/nowy_wariant_zaproponowany_przez_PKP1.jpg
No normalnie, czyżby posłuchali się ludu??

Żeby tylko teraz ten rolnik, któremu z całego pola zrobią pole i mały trójkącik na górze nie zaczął protestować, że nie będzie miał jak go uprawiać.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Waldziu
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 169

PostWysłany: Czw Paź 13, 2011 15:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Telewizja zrobiła swoje
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Klaudia
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 268
Skąd: Chrząstawka

PostWysłany: Pią Paź 14, 2011 21:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W dziuplinie tez protestują





"Miał być spokój i sielski krajobraz, zamiast tego będzie kolej i to ta najszybsza. Mieszkańcy Dziupliny koło Jelcza-Laskowic głośno domagają się zmiany przebiegu trasy i pytają dlaczego nic nie wiedzieli o inwestycji.

Mieszkańcy Dziupliny protestują nie przeciwko Kolejom Dużych Prędkości, lecz przeciwko ich budowie w pobliżu domów i gospodarstw. Pani Renata Wolska marzyła o życiu w ciszy i spokoju. Na zakup domu na wsi wzięła kredyt. Teraz okazuje się, że jest najbardziej poszkodowana, bo kolej ma przebiegać zaledwie 10 metrów od jej domu.

Mieszkańcy sami opracowali alternatywną trasę przebiegu Kolei. Jeśli tory zostałyby zbudowane według pomysłu mieszkańców, to przechodziłyby przez obszar Natura 2000. A wtedy protestowaliby ekolodzy.

Kolejarze wciąż jeszcze nie podjęli ostatecznej decyzji dotyczącej przebiegu trasy. Dziuplina to kolejna miejscowość w gminie Jelcz-Laskowice, która żąda zmiany trasy. Protestowali już mieszkańcy Wojnowic, którym udało się wynegocjować z Koleją zmianę przebiegu torów.

Szybka kolej ma powstać do 2020 roku i połączyć Warszawę z Łodzią, Poznaniem i Wrocławiem. Pociągi będą jeździły z prędkością 350 km/h."



tvp.pl
_________________
Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Trociu
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 429
Skąd: Chrząstawa Wielka

PostWysłany: Pon Paź 17, 2011 21:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A dla tych, co nie czytują konkurencji:

Mieszkańcy Wojnowic wygrali batalię z PKP o to, by przez wieś nie przechodziły tory kolei dużych prędkości. Pociągi będą omijać domy. Wciąż jednak pozostaną blisko, dlatego komitet protestacyjny nadal zamierza prowadzić pertraktacje, by je odsunąć.

PKP Polskie Linie Kolejowe pierwotnie wytyczyły tory tak, że w Wojnowicach koło Czernicy trzeba byłoby wyburzyć dwa domy oraz gospodarstwo rolne prowadzone przez dwie rodziny. Mieszkańcy skrzyknęli się w nieformalny komitet i w ramach protestu zaczęli zarzucać pismami różne instytucje - począwszy od kolei po Ministerstwo Infrastruktury i kancelarię premiera. Wynajęli też własnego projektanta, który zaproponował alternatywny wariant przebiegu trasy omijający domy.

PKP, początkowo zamknięte na racje mieszkańców, zaczęły ustępować. Zapewniły, że są otwarte na dyskusję. Pisaliśmy o tym pod koniec września. Robert Kuczyński z PKP PLK obiecał wtedy, że spółka przygotuje nowy wariant przebiegu trasy, który będzie zbliżony do proponowanego przez mieszkańców.

Projekt po korekcie jest już gotowy i rzeczywiście zgodnie z nim tory omijają wieś. Jednak mieszkańcy nie do końca są zadowoleni. - Linia kolejowa została odsunięta ledwie o 300 metrów, a my proponowaliśmy, by była oddalona o 750 - mówi Katarzyna Moroz, radna gminy Czernica. - Skutek jest taki, że żaden z domów nie jest już zagrożony wyburzeniem, jednak jedno z gospodarstw będzie miało pociąg tuż za płotem.

Tory przeniesiono tak, że jak wcześniej odcinały jedno z zabudowań od reszty wsi, tak teraz go omijają, ale zostały do niego znacznie przybliżone.

- Zimą pod mój dom w lesie podchodzą sarny. Wkrótce jednak pożegnam się z ciszą i spokojem - mówi Wardęga. - Z mapek PKP wynika, że strefa hałasu i drgań wywoływanych przez pociąg kończyć się będzie tuż pod moimi oknami. Może i zachowane będą przepisowe odległości, ale przecież hałas nie wie, że po przekroczeniu wyznaczonej linii ma ustać. Poza tym nawet jeśli w domu rzeczywiście nie będzie huku, to co z ogrodem? Nasze dziecko, 20-miesięczna córka, akurat w tej części działki ma huśtawkę. Nie chcę, by jej pierwszym słowem było "ziu".

Pociągi mogą przejeżdżać koło wsi z prędkością nawet 350 km na godzinę. - Cieszymy się, że kolej poszła na ustępstwa, jednak nie uważamy sprawy za zamkniętą - mówi radna Moroz. - Wkrótce mamy kolejne spotkanie z PKP, siądziemy z nimi do stołu i dalej będziemy rozmawiać, by jeszcze bardziej odsunąć tory.

W PKP są ostrożni w składaniu jakichkolwiek deklaracji. - Mamy wybudować szybką kolej, tymczasem już teraz zaplanowane tory wiją się jak wąż. Jeśli będą miały jeszcze więcej łuków, cały projekt może stracić sens, bo pociąg będzie musiał co chwilę zwalniać - mówi Kuczyński.

Źródło: gazeta.pl - http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35771,10467439,Obronili_wies_przed_koleja__ale_broni_nie_skladaja.html
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ROB
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 409

PostWysłany: Wto Paź 18, 2011 19:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Współczucie dla ludzi ktorych dotyczy problem. My patrzymy z daleka a co by było gdyby linia szła przez chrząstawe?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Trociu
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 429
Skąd: Chrząstawa Wielka

PostWysłany: Wto Paź 18, 2011 20:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Walczylibyśmy tak samo jak oni pewnie.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
edek
początkujący
początkujący


Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 18

PostWysłany: Sro Paź 19, 2011 20:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

My jako chrząstawianie jesteśmyy podzieleni na starych i nowych mentalnie. Siła polega na tym, że nowi sa wpływowymi niejednokrotnie ludźmi, prawnikami, sędziami, urzędnikami znają się na rzeczy. Fajnie że mamy takich ludzi w swojej społeczności i trzeba pamiętać o tym że psiocząc na nich robi się krzywde sobie bo nie raz mogą udowodnić że ich pomoc stanie się bardzo pomocna. Moja konkluzja jest taka, że silne społeczeństwo da rade stawić czoła problemom i gdyby nas dotyczyła sprawa kolei napewno dalibyśmy wspólnie rade:)
Pozdrawiam- Beata, żona Edka Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Adres AIM
Reklama






Wysłany: Sro Paź 19, 2011 20:27    Temat postu:

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Chrząstawy Strona Główna -> Okolice Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Forum Chrząstawy  

To forum działa w systemie phorum.pl
Masz pomysł na forum? Załóż forum za darmo!
Forum narusza regulamin? Powiadom nas o tym!
Powered by Active24, phpBB © phpBB Group